onsdag 8 augusti 2012

God jul!

Det är redan ett par dagar in i augusti och jag sitter fortfarande och väntar på att sommaren ska börja. Jag älskar annars hösten och brukar se fram emot mysiga, regniga höstkvällar som spenderas med tända ljus och mängder med te. Men då de varma soliga dagarna denna sommar bjudit på är så otroligt få känns det inte riktigt okej med höst ännu...

***

Att sommaren varit som den varit har i alla fall fört med sig tid till att sitta ner och pyssla utan att jag fått skuldkänslor över att den tiden egentligen borde lagts på utomhusaktiviteter. Så ett litet julkort har jag knåpat ihop, och just julkort är ju i min mening ändå det roligaste att göra oavsett årstid!

 Jag har gjort ett julkort i blått, jag tycker mycket om blått till julen då det ger mig en sådan kall, vintrig känsla:) Kortet är i måttet 15*15, med ett mörkblått cardstock som kortbas, och ljusare blå mönsterpapper från Magnolia och Maja design. Vimplarna är en die från Magnolia som jag stansat ut i samma mörkblå cardstock som kortbasen. Bokstäverna är utstansade med alfabetdies från Tim Holtz.

 Jag har dekorerat kortet med en gammal boksida som jag skrynklat ihop och sedan försökt få att se äldre ut genom att chalka och gnugga på distresser i olika bruna nyanser. Själva motiver är utstansat med dies från Nestabillities, bakom motiver har jag använt en pappersdoily och en gasbinda. Snöflingor har jag stansat ut med en stans från Panduro, en en liten charm, även den i form av en snöflinga, har jag knutit fast med vitt "Scrappers floss".

Jag tror att denna Tilda heter "Tilda öppnar paket"  och den är från en av magnolias supersöta julkollektioner. Jag har stämplat denna Tildan med en teknink som gör att alla konturerna blir något svagare än vad de vanligtvis är. Detta görs bara genom att stämpla stämpeln på en stämpeldyna som vanligt, och sedan stämpla den två gånger på ett kladdpapper för att göra av med överflödigt bläck och sedan stämpla en tredje gång på akvarellpappret som ska användas till kortet och sedan är det bara att färglägga. 

 Den vita rosen ville jag ta en närbild på för att kunna visa de söta små glaspärlorna den är dekorerad med, perfekt för frostiga vinterkort! Här syns också ett par blingstenar i blått jag satt nere i ena hörnet.

 På kortets baksida har jag också använt en stämpel från Magnolia, just denna stämpel har jag suktat efter ändå sedan jag såg den första gången, och har nu äntligen köpt den! Dock så vart den slut i den normala storleken i de webb-butiker jag brukar handla mina scrappgrejer så jag köpte den istället i miniformat. Stämpeln heter "Tilda with snowheart" och kommer från kollektionen "Christmas dreams 2011"

 På snöhjärtat och marken Tilda står på har jag dekorerat med Snöfärg, jag har försökt få till en bild där det tydligt går att se hur låtsassnön ser ut men det gick väl sådär.

***

Mitt första julkort för i år får vara mitt bidrag i följande utmaningar:

12 kommentarer:

  1. what a lovely gift and just perfect for our challenge at the Secret Crafter Saturday challenge this week
    Hugs Kate xx

    SvaraRadera
  2. Nydelig kort i herlige farger.
    Tusen takk for at du deltar på Card and Scraps utfordring.

    SvaraRadera
  3. Fab card and lovely bunting. Thanks for playing along with us this week at Cupcake Crafts and good luck - Jane

    SvaraRadera
  4. Et dejligt julekort du har lavet, Tak for at du deltager i udfordringen hos card and scrap. Kram DT Sanne

    SvaraRadera
  5. What a lovely creation! Thanks so much for sharing it with us at Secret Crafter Saturday Challenge this week.

    Hugs, Franz.

    SvaraRadera
  6. OH My this is totally Gorgeous!!! I love your colouring it's just so beautiful, thanks so much for playing along this week at Tilda's Town
    Hugs
    Karen
    xxx

    SvaraRadera
  7. beautiful winter card! and your color scheme is wonderful. Thanks for participating at Paperplay this week.

    SvaraRadera
  8. Kært julekort. Tusind Tak for du deltager i udfordringen hos Card and Scrap.

    SvaraRadera
  9. This is gorgeous, Jessica! I love your soft colours and all the details on your card! Thanks for joining us at Tilda's Town and good luck! Delphine xx

    SvaraRadera
  10. Super card and fab bunting,thanks for joining us at Cupcake this week and good luck
    Louise xx

    SvaraRadera
  11. Jessica you made a super cute card! Love all the details and the snow ;o)
    Thank you for joining us at Lovely Hanglar or Sweet Magnolia challenge blog! Good Luck ;o)

    xoxo
    Serena

    SvaraRadera
  12. Lovely Jessica. Beautifully decorated. Hugs, Nicole

    SvaraRadera