söndag 21 oktober 2012

Baka, baka liten kaka...

Att baka är en av mina favortisysslesättningar, har alltid älskat att det. Av olika anledningar blir det inte så mycket av det där med bakande, förutom under månaderna november och december, för då bakar jag, massor! Igår satt jag och letade recept på olika sorters julgodis och julkakor som jag vill baka till julen, i år ser jag nog lite extra mycket fram emot julbaket då min dotter är tillräckligt stor för att kunna vara med lite mer än tidigare.
Kul kommer det bli:)

***
Denna veckas utmaning hos Stamptacular sunday challenge är "no rules", och som inspiration gjorde jag denna presentförpackning som jag tänkt att lägga några av alla min kommande bakverk i för att sedan ge bort. Även denna vecka är det superfina priser som de som deltar i utmaningen har en chans att vinna, sponsorerna är Marker pro och Bugaboo.

Presentförpackningen är gjord i vitt cardstock och mönsterpapper från Maja designs kollektion "Ska vi ta en fika". Mallen till förpackningen hittade jag i en tidning från Magnolia. Alla kanterna är chalkade med Distress ink i färgen "Vintage photo".
Hela förppackningen är väldigt sparsamt dekorerad, några blommor, några pärlor ett spetsband och en bit papperssnöre. jag tycker att papprena är så fina så ville låta de synas ordentligt, sedan är förpackningen inte heller så stor så det fick liksom inte plats med så mycket mer:)
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och jag vet inte vad den heter men att den är från en av de lite äldre kollektionerna. Tilda är stämplad på ett akvarellpapper och jag har använt en stämpelteknink som får konturerna att suddas ut. Jag har färglagt motivet med distresser i bruna nyanser, "Vintage photo", "Antique linen" och "Walnut stain" är de färger som jag använt mest.

***

Med denna presentförpackning deltar jag i följande utmaningar:

5 kommentarer:

  1. WOW, jessica your colouring is so fabulous!! And your creation is awesome. Just love it. Hugs, Nicole

    SvaraRadera
  2. Jessica, this is a beautiful gift bag! It will be perfect for a yummy treat! Love the paper, the image and your lovely coloring! :^)
    Hugs, Penny

    SvaraRadera
  3. Wow! wonderful job on this bag, love your design with so many pretty details. hugs, Frances

    SvaraRadera
  4. What a wonderful gift bag Jessica!! Love the papers and flowers.. Your colouring is amazing!!
    Thanks for playing with us at Midweek Magnolias this week!!
    Hugs, Tina

    SvaraRadera
  5. Oh so cute bag, very nice creation ! Superb details !
    xxx

    SvaraRadera