söndag 28 oktober 2012

Krya på dig...

Oktobermånad har varit en månad mest bestående av sjukdomar, det har varit ögoninflammation, halsfluss och ett antal förkylningar som kommit och gått. Jag tycker inte att det gjort så värst mycket då det mest regnat och vart grått ute, och jag gärna helst sitter inomhus under sådan väderlek ändå. Jag har en känsla av att de kommande månaderna kommer att se ungefär liknande ut hos mina vänner, och har därför gjort ett kryapådig-kort med en liten låda att lägga ner lite godis i, som jag tror kan passa bra till någon som ligger hemma och är sjuk.

***

Denna veckas utmaning hos Stamptacular sunday challenge är "Not just an ordinary card" som innebär att inga platta kort är tillåtna. Veckans sponsor är Birdie brown som bjussar på 3 stycken digitalstämplar till vinnaren av utmaningen.
Ett easelkort med en låda, basen är i vitt cardstock, mönsterpapper från Panduro.

Stämpelmotivet heter "Nurse Tilda" och kommer från magnolias kollektion "The winner takes it all 2011". Motivet är färglagt med Distress ink och stämplat på ett akvarellpapper.

Jag hr stämplat texten med ett alfabet från Clearstamps, även detta på ett akvarellpapper och använt Archival ink i färgen "Coffe". En gasbinda under texten, hjärtan utstansade i vitt cardstock och rhinestones som dekoration.
Bakom motivet sitter en gasbinda som jag klippt till lagom stor bit, och sedan slitit i en del för att få den mer ojämn. Körsbärsblommor i rött och vitt, och brads med röda rhinestones har jag dekorerat kortet med.
En brad har jag även satt på lådan som handtag.
En bild snett från sidan för att få en uppfattning om hur stor boxen är.

***

Med detta kort deltar jag i följande utmaningar:

5 kommentarer:

  1. What a great idea--a candy box that is a card--love that! Great design, sweet image, fabulous coloring, love your papers & embellishments! :^)
    Hugs, Penny

    SvaraRadera
  2. Woow, aldeles nyydelig :)
    Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår :)

    Unni
    Card and Scrap

    SvaraRadera
  3. This is wonderful, I love the design and the image is gorgeous and coloured beautifully

    Thank you for taking part in the Stampin' for the Weekend Challenge
    Sue

    SvaraRadera
  4. A fantastic creation you´ve made :0)))

    Thanks for joining us at Magnolia-Mania ;0)

    Hugs Nicole

    SvaraRadera
  5. Hallo Jessica,
    Deine Box ist wunderwunderschön. Das man noch Bonbons hineintun kann, ist eine tolle Idee.
    Ich wünsche Dir gute Besserung.
    Liebe Grüße Carmen

    SvaraRadera