söndag 9 december 2012

Andra advent...

Andra ljuset i adventsstaken tände vi idag till frukosten. Här hemma bakas det julgodis, pepparkakor och lussekatter, vi pysslar, lyssnar på julmusik och försöker njuta så mycket det går av denna mysiga månad. Julen har alltid varit min favorit högtid, egentligen den enda jag bryr mig om att fira alls. För mig känns det viktigt att min dotter får uppleva detta mysiga som jag fick uppleva som liten, och att vi tillsammans skapar nya fina traditioner i vår familj.

***

Veckans utmaning hos oss på Stamptacular sunday challenge är "vad som helst men inte ett kort". Vinnaren av utmaningen får två stycken superfina Dies från Marianne Design.

 Jag har altrat en tändsticksask. Först så målade jag den med vit akrylfärg och klädde sedan in den i rött cardstock och fina mönsterpapper från Maja design. Asken är i den lite större modellen och perfekt storlek för att dekorera utan att det blir för pilligt. Alla kanterna på papprena är ruggade och chalkade med Distress ink.

 Motivet jag använt kommer från Magnolia och det är en Tilda men jag har ingen aning om vad de heter eller från vilken kollektion den kommer från. Jag köpte den på Tradera och har försökt hitta den bland alla olika kollektioner men har inte lyckats.
I höger hörne skymtas även litegrann av en datumstämpel, vet heller inte vart den kommer ifrån.

 Här syns askens ena sida som är dekorerad med rhinestones och snöre.

Asken är sparsamt dekorerad, mest för att jag inte har haft tid att sitta med den då det vart fullt upp med annat:)

***

Min altrade tändsticksask är mitt bidrag i följande utmaningar:

9 kommentarer:

  1. Beautiful creation. Thanks for joining us at Tilda's Town for our Challenge this week.
    Louise

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Så fin en æske, som vil pynte på julebordet!

    1000 tak fordi du deltager i udfordringen hos Card and Scrap :)

    DT, Jytte :)

    SvaraRadera
  4. OMGoodness, this is so darling! And so tiny! How did you ever color something that small? And do such a great job of it? :^) (My eyes are not good enough to color something so little, even with my magnifying lamp!) I love your sweet design, paper, and embellishments! :^)
    Hugs, Penny

    SvaraRadera
  5. Such a cute box! I love all the embellies and your soft coloring!
    Danielle:)

    SvaraRadera
  6. Great project :) Thanks for playing along with us at PTW - Jane x

    SvaraRadera
  7. Virkelig sød tændstikæske - lige til lysenes fest.
    Tusind Tak for du deltager i udfordringen hos Card and Scrap.

    SvaraRadera
  8. Beautiful box, gorgeous colouring! Thanks for sharing at Simply Magnolia.

    Xx Inge

    SvaraRadera
  9. This is gorgeous! Thanks for joining us at Simply Magnolia.
    Hugs Karin

    SvaraRadera