söndag 23 december 2012

God Jul!

 Imorgon är det julafton!! Vi firar tillsammans med min morbror och hans familj, massa mat och julgodis ska ätas, och mängder med paket ska öppnas, Kalle Anka tänker jag hoppa över, åh så mysigt det kommer att bli ... Jag längtar!

***

Veckans utmaning hos Stamptacular sunday challenges är "Emboss me", någon form av embossing vill vi se på ditt projekt, vilken typ får du själv bestämma. Vinnaren får ett presentkort hos Digi doodle shop.

Jag har gjort en Tag i blått, vitt och brunt. Cardstock som bas och mönsterpapper från Pion design.

En liten nallebjörnscharm är fastknuten i ett spetsband, och pärlorna är gjorda med Pearlmaker.

Jag stämplade texten "Grattis på födelsedagen" med en klar dyna som är till för just embossing, sedan strödde jag över ett tjockt lager med embossingpulver som jag sedan värmde med en embossingfön.

Motivet är från Magnolias kollektion "Princes and princesses" och heter "Teddybear love". Motivet är målat med Distresser från Tim Holtz.

***

Jag är med och tävlar i följande utmaningar:
Magnolia down under-Anything goes
Card and scrap- Vad du vill
Tuesday alchemy- Anything but a card
Stampin for the weekend- Anything goes

7 kommentarer:

  1. Oh, Jessica, this is utterly precious! Love the sweet image, your wonderful coloring, the colors, and all the pretty embellishments! :^)
    Hugs, Penny
    Have a wonderful and Merry Christmas!

    SvaraRadera
  2. Oh, so sweet, Jessica! Thank you for sharing this with us at Tuesday Alchemy - Our new challenge starts Christmas :)

    I also invite you to this ANYTHING GOES challenge here: http://pinandtack.blogspot.com/2012/12/spark-your-creativity-now-challenge-4.html - I know you'd fit right in!

    Lots of joy,
    Corrinne Q

    SvaraRadera
  3. Rigtig smukt.
    Tusind tak for at du deltager hos Card and Scrap.
    DT-Gitte.

    SvaraRadera
  4. En aldeles nydelig tag!
    Takk for at du deltar på Card and Scrap sin utfordring:)
    Klem, Heidi:)

    SvaraRadera
  5. Oh WOW your Tag is gorgeous, I love your soft colouring... thanks so much for playing along in our Anything Goes at Magnolia Down Under
    Hugs
    Karen
    xxx

    SvaraRadera
  6. Hvor er det superfint lavet :) Tak fordi du deltager i udfordringen hos Card and Scrap :)

    SvaraRadera
  7. beautiful love the soft colours thank you so much for joining us at MDUC this week
    hugs sara x x x

    SvaraRadera