söndag 30 december 2012

"Tilda with daisy"

Julafton var precis lika mysig som jag hade tänkt mig att den skulle bli. Vi började firandet hemma hos min morbror, vi åt massor med mat, drack litervis med julmust, några tittade på Kalle Anka men inte jag, sen kom jultomten och julklappar öppnades. 
Efter paketöppnandet kom min pappa och hämtade oss och vi fortsatte firandet hos min farmor. Där åt vi lite till, öppnade ännu mer paket och lekte julklappsleken. Sent på julaftonskväll åkte vi till sist hem till in pappa och slocknade ganska fort allihop.
Imorgon är det nyårsafton och den ska jag spendera på jobbet...

***

Veckans utmaning hos Stamptacular sunday challenge är "Doilies Galore" och vinnaren får ett fint pris från Meljens designs.

Jag har gjort ett födelsedagskort i måtten 15*15, med cardstock som bas. Mönsterpappren kommer ifrån Maja designs kollektion "Vintage summer basics".

Stämpeln heter "Tilda with daisy" och är färglagd med Distresser. På blomman Tilda håller har jag lagt på lite Stickles "Stardust".

Molnen är utstansade med en die från Magnolia, jag stansade ut två stycken varav en i vitt cardstock och den andra i samma mönsterpapper jag använt till kortet. Texten på molnet har jag stämplat upp på ett akvarellpapper och sedan klippt ut och limmat fast.

Lite blommor i ena nedre hörnet, körsbärsblommor och rosor i olika storlekar samt några vita pistiller.

***

Jag deltar med detta kort i följande utmaningar:

5 kommentarer:

  1. Jessica, sounds like you had a wonderful Christmas! :^) Your card is absolutely gorgeous! Love your coloring, the pretty papers, design, embellishments, and those clouds are fabulous! :^)
    Happy New Year!
    Hugs, Penny

    SvaraRadera
  2. Simply gorgeous Jessica. Lovely coloring and design, and all the embellies are beautiful. Wish you a happy and successful New Year!
    Hugs,
    Katie

    SvaraRadera
  3. JUST GORGEOUS! Love all the details and the color of those flowers is wonderful. Thanks for playing along with the Anything Goes challenge this week over at the Simon Says Stamp Challenge Blog!

    SvaraRadera
  4. sooo sorry for the problem you had with Mr. Linky over at MDUC. It's all fixed now and I have linked up your gorgeous card.
    xXx

    SvaraRadera
  5. Gorgeous card, beautiful colouring and design
    Thanks for joining us at Loveky hanglar or sweet magnolia
    Hugs
    Kat xx

    SvaraRadera