söndag 6 januari 2013

Gott nytt år!

Nytt år med nya möjligheter, jag tror att 2013 kommer att bli ett fantastiskt år!
Det kommer att ske många förändringar i mitt liv, och jag har mycket roligt att se fram emot.
Jag och min moster har exempelvis idag suttit och planerat en resa till Grekland som vi ska göra senare i år, vi tillsammans med våra barn. Jag kan knappt tänka på något annat, längtar så mycket!

***

"Don´t be square" är denna veckas utmaning hos Stamptacular sunday challenges, vinnaren får ett fint pris från Whoopsie daisy.

Jag har gjort en flasktag som jag fick inspiration till på denna fantastiska blogg. Måtten minns jag tyvärr inte då jag inte skrev upp dem och gjorde tagen på fri hand. Men då jag sett dessa tags lite varstanns det senaste tror jag säkert att det finns någon bra tutorial om man letar lite.

Vimplarna är en die från Magnolia och jag älskar den. Bokstäverna jag limmat på är en die från Tim Holtz, och jag har stansat ut bokstäverna i ett svart cardstock och sedan lagt ett lager Crackle accent på dem.

Papprena kommer i från kollektionen "Vintage summer basics" från Maja Design. Själva basen är ett vitt cardstock.

Motivet heter "Happy new year Edwin" och är från Magolia. Stämpeln är färglagd med Distresser från Timholtz på ett akvarellpapper. Tagen är dekorerad med en vit gasbinda, rosor och blad, några rhinestones har jag också använt.

Det grå runt själva flaskhalsen har jag skurit ut i grått cardstock och använt en pepparkaksform som mall.

***



5 kommentarer:

  1. Et smukt pyntet grattis flaskekort ! 1000 tak for din deltagelse på Card and scrap..
    DT Hjørdis :0)

    SvaraRadera
  2. What a beautiful bottle tag, Jessica! I love the papers & colors you chose; love the image and your wonderful coloring; love the die cuts & embellishments, too! :^)
    Hugs, Penny

    SvaraRadera
  3. Woow, den var lekker :)
    Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår .)

    unni
    Card and Scrap

    SvaraRadera
  4. Oh wow Jessica your bottle tag is absolutely gorgoeus, a fabulous design and you've coloured sweet Edwin beautifully.
    Thanks for joining us at Simon Says Stamp
    hugs Mandy xx

    SvaraRadera
  5. Jessica this is gorgeous and a lovely gift idea.
    Hugs
    Desíre
    {Doing Life – my personal blog}

    SvaraRadera